Almás-mogyoróvajas muffin

Ez volt a kisfiam születésnapi tortája, szépen állványra voltak felsorakoztatva. Nem kell hozzá semmi extra, az alma és a mogyoróvaj kombináció szinte mindig tuti sikert arat - most sem volt ez másképp. Író kell a recepthez, én azzal készítettem el, de ha nem jutsz hozzá, kefír vagy joghurt is jó lesz. 
Zsúfolt ez az este, a picúr alszik végre, én megfáztam, ezért egy illóolajos forró fürdőre gyúrok, kicsi Lottink pedig úton van a világra :-) Viszont megígértem egy nagyon kedves személynek, hogy mihamarabb megosztom ezt vele, mert a bulin ő is kóstolta. Ezért nem is szaporítanám tovább a szót. 
(Azért másfél alma kell, mert amikor kettőt tettem bele, nem fért bele a tészta a 12 formába. Másféllel pont kijött, púpra tettem őket.)



Hozzávalók:
  • Másfél alma meghámozva, kis kockákra vágva
  • 10 dkg mogyoróvaj
  • fél tk. szódabikarbóna
  • 2 tk. sütőpor
  • 25 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 10 dkg kókuszvirágcukor
  • 2 tojás
  • 2 dl író
  • 0,8 dl olaj (bio sütőolaj pl.)


Elkészítés:
  • Keverjük össze a lisztet a sütőporral és a szódabikarbónával.
  • Keverjük habosra a tojást, a kókuszcukrot, a mogyoróvajat, az olajat és az írót. 
  • Több részletben dolgozzuk össze a lisztes keverékkel.
  • Egy muffinsütőt béleljünk ki papírokkal, és adagoljuk bele a tésztát. 190 fokon 20-25 percig sütjük.




Jó étvágyat :-)

Forrás: A legfinomabb muffinok receptjei 2

Megjegyzések