Müzliszelet

Nagyon sokféle kering a neten, sokáig nem vágtam bele házilag, a bőség zavara miatt. Nem tudtam melyik fogja szépen összetartani. Az utóbbi időben viszont rohamosan fogy itthon, így a dolog nem tűrt halasztást... Hiába veszem a bio-t, sajna az is finomított cukros. Volt sütős, és volt sütés nélküli recept is. Ez is elbizonylatanított. Végül sütés nélkülit választottam, nem kellett a hercehurca. Talán majd máskor olyat is...... :-)



Ezt a szeletet gyakorlatilag egy karamellkrém fogja össze. A bolti verziók közül a ragacsosabb fajtákra hasonlít, de egyáltalán nem rágós. Viszont szépen stabilan tart. Nem volt idegzetem kikevergetni az alapot, ellenben volt itthon egy jó nagy csomag bolti müzli, tele minden földi jóval, ezt vetettem be fegyverként. Nyári gyümölcsös müzlikeverék, még az aszalt ribizli sem hiányzik belőle, igazán telitalálat. Magyarországon szerintem ezt a fajtát nem kapni, de az Alnatura kínálatában láttam igencsak hasonlót, hajrá! ;-) (Akinek ez segítség: nekem Dennree van.)



A formáról: ez lehet egy kisméretű tepsi, sütőpapírral kibélelve (ne tartós sütőlap legyen, mert később vágunk rajta!), de akkor tényleg kicsi legyen, különben lapos lesz a müzliszelet. Én is így jártam elsőre. Finom, de lapos. Másodszor állítható, négyszögletű sütőkeretet hívtam segítségül. Ezt tudtam elég szűkre húzni ahhoz, hogy müzliformája legyen. Duplázhattam volna az adagot, de így is lett 8-10 szelet, ami nekünk bőven elég. Próbáltam szilikon spatulával, hamar feladtam. Evőkanál vizes hátuljával többre mentem. Aztán második nekifutásra hagytam az egészet a fenébe, és kézzel estem neki. Na, úgy a jó!! Ha rád ragad, nedvesítsd be a kezed, így jársz a legjobban.



Hozzávalók 8-10 szelethez:
  • 6 dl müzlikeverék (lemértem: 320 g), vagy pelyhek, magok, aszalványok vegyesen
  • 50 g vaj
  • 4 ek. rapadura (=teljes, finomítatlan nádcukor, több helyen Vollrohrzucker néven fut)
  • 3 ek. méz
  • csipet (himalája) só


Elkészítés:
  • A müzlikeveréket pirítsuk meg. Ha nem kész keveréket használunk, akkor csak a pelyheket és dióféléket pirítsuk le, majd utólag adjuk hozzá az aszalt gyümölcsöket. Kész keverék esetén alacsony legyen a hőfok, és figyeljünk a folyamatos kevergetésre, mert könnyen odakap a gyümölcs! Tegyük félre.
  • Keverjük össze kis edényben a vajat, a mézet, a teljes cukrot és a sót. Kevergessük meg néha ezt is. Amikor karamell színűvé válik és elkezd bugyogni, hagyjuk 1-2 percet fortyogni, vigyázva itt is, hogy le ne égjen!
  • Öntsük a keverékre, dolgozzuk össze, amennyire tudjuk. A forrás recept hagyja állni öt percet, szerintem erre nincs idő... Hamar köt, és elég ragacsos, bár ő nem karamellizál, csak olvaszt. Ahogy neked szimpatikusabb.
  • Nyomkodjuk formába. 
  • Mehet kis időre hűtőbe, a karamell ott hamar megköt, majd szeletelhetjük. Ha ráérsz, a pulton is maradhat... Ebben az időben nem kell hűteni az elkészült müzliket, nyáron ezt majd újragondoljuk :-)


Jó étvágyat!


http://www.inspiredtaste.net/21462/soft-and-chewy-granola-bars-recipe/

Megjegyzések